lauantai 19. tammikuuta 2008

18.1 Agiliitoa


Pyörähdimme pikapikaa Imarilla agilityn merkeissä. Mukana olivat itseni lisäksi Mimmi ja Usva, Jenni ja Kio & Ninja sekä myöhemmin paikalle ilmaantuneet Reetta, Ella & Napu.

Mimmi piti päänsä ja jäi tällä kertaa autovahdiksi, kun kerta olimme "paremmalla" autolla liikenteessä.

Tämän kerran teemana oli eteneminen, kepit ja kontaktit.

Eteneminen meni rutiinilla, mutta tällä kertaa otin mukaan myös putken, mikä on aiheuttanut harmaita hiuksia muutamissa kisoissa. Usva on siis irronnut hyvin siihen asti kun on tullut putki eteeen. Treeni meni varsin hyvin, kun itse maltoin lopulta olla ahnehtimatta liikaa.

Kepit olivat ihan ok, mutta unohdinpa sitten treenata niitä siltä vaikeammalta puolelta..

Kontakteille otin (puomille ja a:lle) länget avuksi, eli palaan siihen alkuperäiseen, vuosien takaiseen, suunnitelmaan että opetan kontaktit läpijuoksuksi. Puomilla Usva pysähtyy jos olen tarpeeksi lähellä. Kauko-ohjauksena ja kiihkossa se ei sitten ole toiminut kisoissa kuin tasan kerran. Olen vaatinut a:lla pysähtymistä, mutta mietin josko Usvan niveltenkin kannalta olisi parempi että se saisi juosta sen läpi. Nythän se tosiaan pysähtyy jos olen vieressä, mutta hyppää aina kisoissa yli katsomaan minua jos olen kaukana (mitä minä aina olen). Hankalaa, en jaksa enää edes miettiä kuinka monta eri menetelmää olen käyttänyt kontakteissa. Näen sen niin että olen tehnyt yksinkertaisesta asiasta liian monimutkaisen.

Pääsiäisenä on seuraavat kisat, pitää treenata nuo johonkin kuntoon siihen mennessä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos käynnistä! Jätäthän jälkesi.